Handelsbetingelser - ordreproduceret

1. Køb hos CHOPAR

Der er ikke indgået en bindende købsaftale, før du har modtaget en ordrebekræftelse fra CHOPAR.

2. Pris

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende pris. Alle priser er inkl. 25 % moms og i danske kroner, hvor intet andet nævnes.

Der tages forbehold for:
• Valutaændringer
• Force majeure
• Leveringssvigt
• Afgiftsændringer
• Udsolgte varer og trykfejl

3. Betalingsbetingelser

Ved ordre på 20.000kr eller derover forudfaktureres 30% af ordrebeløbet til betaling inden for 5 dage. Resten af ordrebeløbet faktureres med 8 dages betalingsbetingelse, beregnet fra afsendelsesdagen af dine varer.

Ved ordre under 20.000kr faktureres ordrebeløbet med 8 dages betalingsbetingelse, beregnet fra afsendelsesdagen af dine varer.

4. Reklamationer og returvarer

Alle varer hos CHOPAR er kvalitetsvarer. Hvis der mod forventning skulle være en fejl eller en mangel ved en vare, skal du naturligvis kontakte os. Vi vil gøre alt for at afhjælpe reklamationen, og du vil som udgangspunkt få repareret eller ombyttet varen.

Ønsker du at returnere varen pga. reklamation eller fejllevering, bedes du udfylde og medsende nedenstående returseddel sammen med din vare.

Ordreproducerede varer kan som hovedregel ikke ombyttes. Er der fejl i ordren, vil vi i samspil med dig finde årsag til fejlen og dermed blive enige om en løsning der tilfredsstiller begge parter. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 uger anses reklamationen altid for værende rettidig.

Vi giver fra CHOPAR ingen garanti for glimmer, sten, pailetter, blonde, net og lign.
Alle vores dragter har en tolerance på +/-2 cm.

Kan varen ikke repareres skal der syes en ny. Vi gør alt for, at det bliver gjort hurtigt, men da det er ordreproducerede varer, skal der forventes ventetid alt afhængig af varens art og antal. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget og at mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.

5. Fragt & leveringsbetingelser

Ved ordreproducerede varer er leveringstid som hovedregel 8 uger fra afgivet ordredato. Der henvises altid til ordrebekræftelsen, som du modtager fra CHOPAR.

Køber faktureres for den aktuelle fragtpris.

6. Specialdesign

Ønsker du at få lavet specialdesign af enten gymnastiktøj eller jakker gælder følgende regler:

1. Ordren skal være på min. 15 stk.
2. Prisen for udvikling fastsættes, når vi kender opgavens omfang. Kontakt os med dine ønsker for at få oplyst en pris.
3. Du har mulighed for at få prøvesyet et eksemplar af dit design. ønskes mere end én opsyet prøve koster dette 700,- pr. del.  
CHOPAR har ejerskabet af den første opsyet prøve.

CHOPAR har rettighederne på alle modeller inkl. specialdesigns

7. Afbestilling

Hvis der er tale om ordreproducerede varer produceret specifikt til dit hold, så kan det ikke lade sig gøre at afbestille en vare eller reducere antallet af enheder. Hvis der er tale om en lagervare i en lagerført farve, så kan det i enkelte tilfælde lade sig gøre at afbestille ordren, men alle afholdte omkostninger til produktion af enhederne blive faktureret.

8. Efterbestilling af enkeltstyk

Som en del af vores service kan du til den samme sæson som din hovedordre, efterbestille helt ned til et enkelt styk af din ordreproducerede vare. Ved sublimationsdragter er minimumsantallet dog 3 styk. Ordren vil blive behandlet som en helt ny ordre mht. leveringstid, fragt, pris m.m. Der tages dog forbehold for udsolgte materialer. Produktionsprocessen ved enkelt styk er dog meget omkostningsfuld, hvorfor der skal forventes en merpris på min. 20% pr. styk ift. 6 – 15 stykprisen. Ved enkelte varetyper, som eksempelvis sublimerede varer vil pristillægget være højere. Forhør om priser og muligheder hos CHOPAR.

9. Ejendomsret

CHOPAR forbeholder sig fuld ejendomsret med de dertilhørende rettigheder over varen indtil endelig betaling er sket.

10. Transportskader

Transportskader skal omgående anmeldes til fragtmanden eller postvæsenet. Er det på forhånd aftalt med transportøren, at varen må stilles uden kvittering, er CHOPAR uden ansvar, hvis varen skulle forsvinde eller være beskadiget.

11. Force majeure

Skulle leveringen være forhindret helt eller delvist pga. force majeure, fritager det CHOPAR for ethvert ansvar. Under force majeure henhører bl.a. arbejdskonflikter, krig, borgerkrig, blokade, afspærringer, transportforsinkelser, politiske uroligheder, statsindgriben, mangel på drivmidler, eller andre yder omstændigheder som påvirker levering.

12. Rådgivningsansvar

CHOPAR’s bistand til køber eller købers rådgiver med teknisk rådgivning er alene at betragte som retningsgivende og uden ansvar fra CHOPAR.

Medarbejdere hos CHOPAR er ikke ansvarlige for at dragternes design overholder gældende konkurrenceregler.

13. Produktansvar

For skade på person eller ting, der er følge af mangler eller fejl ved leverede produkter, hæfter CHOPAR kun i det omfang, ansvaret i henhold til ufravigelig lovning pålægges CHOPAR.
CHOPAR påtager sig dog i intet tilfælde ansvar for driftstab, tidstab, avancetab eller andet indirekte tab.

14. Produkter

CHOPAR udvikler løbende produkterne for at være på forkant med udviklingen. Derfor tages forbehold for ændring af modeller, sortiment, farver og priser, som er i vores kataloger og hjemmeside.

CHOPAR har rettighederne på alle modeller inkl. specialdesigns