Handelsbetingelser - webshop

1. Køb hos CHOPAR

Der er ikke indgået en bindende købsaftale, før du har modtaget en ordrebekræftelse fra CHOPAR.

2. Pris

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende pris. Alle priser er inkl. 25 % moms og i danske kroner, hvor intet andet nævnes.

Der tages forbehold for:
• Valutaændringer
• Force majeure
• Leveringssvigt
• Afgiftsændringer
• Udsolgte varer og trykfejl

3. Levering

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos CHOPAR's grossister og underleverandører.

Vi gør opmærksom på, at vi sender ordrer, når de er komplette. Det vil sige, at hvis du har bestilt varer med senere levering, vil ordren leveres samlet efter denne dato. Datoen vil fremgå af ordrebekræftelsen under den vare med senere levering.

Har du valgt afhentning af en ordre på vores adresse, vil du modtage en mail eller en sms, når ordren er klar til afhentning.

4. Betaling

Du kan bestille og betale online via:

Dankort
MobilePay
MasterCard
Visa
Faktura (Ved bestilling til virksomhed eller forening)

5. Reklamationer - webshop

Alle varer hos CHOPAR er kvalitetsvarer. Hvis der mod forventning skulle være en fejl eller en mangel ved en vare, skal du naturligvis kontakte os. Vi vil gøre alt for at afhjælpe reklamationen, og du vil som udgangspunkt få repareret eller ombyttet varen.

Ønsker du at returnere varen pga. reklamation eller fejllevering, bedes du udfylde og medsende vores returseddel sammen med din vare. Varer der returneres på efterkrav, eller sendes uden porto nægtes modtaget af CHOPAR, medmindre der foreligger en aftale herom. Se returseddel nedenfor.

Du har iht. købeloven 2 år reklamationsret. Som udgangspunkt vil du få repareret varen, hvis varen er påført synlig fabriksfejl. Kan varen ikke repareres vil den blive ombyttet til en ny vare i samme størrelse og model.  Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget og at mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.

Vi giver fra CHOPAR ingen garanti for glimmer, sten, blonde, net og lign.
Alle vores dragter har en tolerance på +/-2 cm.

Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du indenfor 30 dage anses reklamationen altid for værende rettidig.

6. Fortrydelsesret

CHOPAR tilbyder 30 dages fuld returret gældende fra den dag, du modtager varen. Varen returneres naturligvis ubrugt og i samme stand som ved modtagelsen. Varer med eventuelle pletter eller lugt (af eksempelvis røg) tages ikke retur. VIGTIGT: Varen tages kun retur, når alle mærkater er intakte og stadig sidder på varen. Dette sikrer dig som kunde, at du altid modtager en vare som er ubrugt.

Det er købers ansvar og omkostning at returnere en vare. Alle produkter, der returneres, skal være forsvarligt indpakket.
Ved brug af den vedlagte returlabel, fratrækkes der automatisk 49kr. fra din refundering. Penge føres automatisk tilbage til det kort, der er betalt med. Ønsker du en eller flere varer i anden størrelse, skal disse bestilles på en ny ordre på webshoppen.

Vi anbefaler, at varen returneres via GLS eller Post Nord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er kommet helt frem. Yderligere giver det dig mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Returpakker sendt til pakkeshop accepteres ikke - den returpakke skal sendes til vores adresse.

Varer med påført logo/tryk tages som udgangspunkt ikke retur.  Dette kan være varer med klubspecifikke logoer eller varer med eventlogo på.

Vigtigt: Husk at udfylde returseddel.

Ikke afhentede pakker refunderes til samme konto, som der er betalt fra. Der tages et håndteringsgebyr på 99kr. for ikke-afhentede pakker.

7. Leveringsbetingelser

Ved webshopbestillinger af lagervarer bliver varerne sendt indenfor 1-2 dage. Såfremt varen er udsolgt eller under produktion, vil der blive oplyst forventet leveringstid.

Køber faktureres for den aktuelle fragtpris.

Har du valgt afhentning af en ordre på vores adresse, vil du modtage en mail eller en sms, når ordren er klar til afhentning.

8. Ejendomsret

CHOPAR forbeholder sig fuld ejendomsret med de dertilhørende rettigheder over varen indtil endelig betaling er sket.

9. Transportskader

Transportskader skal omgående anmeldes til fragtmanden eller postvæsenet. Er det på forhånd aftalt med transportøren, at varen må stilles uden kvittering, er CHOPAR uden ansvar, hvis varen skulle forsvinde eller være beskadiget.

10. Force majeure

Skulle leveringen være forhindret helt eller delvist pga. force majeure, fritager det CHOPAR for ethvert ansvar. Under force majeure henhører bl.a. arbejdskonflikter, krig, borgerkrig, blokade, afspærringer, politiske uroligheder, statsindgriben, mangel på drivmidler, naturkatastrofer eller andre yder omstændigheder som påvirker levering.

11. Rådgivningsansvar

CHOPAR's bistand til køber eller købers rådgiver med teknisk rådgivning er alene at betragte som retningsgivende og uden ansvar for CHOPAR.

12. Produktansvar

For skade på person eller ting, der er følge af mangler eller fejl ved leverede produkter, hæfter CHOPAR kun i det omfang, ansvaret i henhold til ufravigelig lovning pålægges CHOPAR.
CHOPAR påtager sig dog i intet tilfælde ansvar for driftstab, tidstab, avancetab eller andet indirekte tab.

13. Produkter

CHOPAR udvikler løbende produkterne for at være på forkant med udviklingen. Derfor tages forbehold for ændring af modeller, sortiment, farver og priser, som er i vores kataloger og hjemmeside.

14. Sikkerhed

Personoplysninger bruges udelukkende i forbindelse med en ordre. CHOPAR behandler alle personoplysninger 100% fortroligt, og i overensstemmelse med persondataloven. Kreditkortoplysninger sender krypteret til PBS med en SSL forbindelse (Secure Socket Layer) Du kan kontrollere om du sender fra en sikker hjemmeside ved at se efter en hængelås nederst i din browser.

15. Persondatapolitik

15.1 Når du giver samtykke til CHOPAR i forbindelse med tilmelding til vores nyhedsbrev, giver du tilladelse til følgende:

- At CHOPAR må sende markedsføringsmateriale (tilbud, kampagner, produktnyheder, events) til modtageren via email.

- At CHOPAR må sende information (deadlines for bestillinger til hold, nyheder vedr. virksomheden) via email.

15.2 Der gives samtykke til at modtage nyhedsbrev ca. 1 gang om ugen.

15.3 Modtagere af nyhedsbrevet kan til enhver tid tilbagekalde dette samtykke.

15.4 CHOPAR er dataansvarlig for samtykkegivers data og disse vil ikke på nogen måde videregives til en tredjepart. (Læs mere om dette under: Politik om beskyttelse af personlige oplysninger  

15.5